söndag 6 december 2015

Vårt efterlängtade sovrum

 


Nu har vi sovit några nätter i nya rummet, och nya sängen ... och plötsligt bleb allt renoveringskaos så mycket mer lätthanterligt! Jag verkligen ääääälskar vårt nya sovrum! Det ger mig ro. Så nu kan jag lämna en grusig kaosartad undervåning och bara gå upp och njuta av lugnet här uppe. Det gör inte så mycket att vi saknar en del golvbrädor i köket, eller att vardagsrummet agerar garderob nu ;)

Lite om rummet då ... det mesta är secondhandfyndat. Ena sängbordet hittades i systers uthus, det andra på loppis. Byrån är det senaste köpet, fyndades på en lokal loppis. Bordet som tv:n står på hittade jag här i källaren, det är svärfars gamla målarbord. Stolen ärvde jag efter min älskade mormor. Krukor och annat skoj är även de loppisfyndade till största del.

Golven i rummet är orginalgolven som vi låtit slipa och sedan såpskurat. Tapeterna kommer från Boråstapeter. Och granen, den får vi ju inte glömma! Den hämtade vi i Johans farmors skog, så fint att ha någonstans att hämta gran så :)

- Jag är så himla nöjd med rummet och jag finner som sagt just det lugn jag hoppades på :) Nu är det bara ,målning och inredning av kattvinden, som ska få bli garderob, kvar ... i just det här rummet, haha! Finns ju en heeel del annat kvar att göra i huset ;) Nehepp, nu kallar den där gudomliga sängen ;) Men först en dusch i det fina nya badrummet. Bilder från det få ni en annan dag, god natt :)

Foto: Cecilia Lundin 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar