fredag 30 augusti 2013

DIY - Lyktor

Maskeringstejp, glasburk, penna, sax och spray. Denna blev en liten present till min kära syster :)
Hammare, spik, konservburk, någon form av tving så burken inte rymmer när du gör hålen och spray.
Ett par vita dalahästar i porslin fick ny kostym. Jag sprejade med den något mörkare hammarlacken först på några av lyktorna. På detta la jag sedan den ljusare kopparfärgen. Detta gör att du får ett lite annat sken. Du skulle ju kunna ta vilken färg som helst först för en starkare effekt :)
Lite hampasnöre på glasburkens gängor och tadaaaa :)
I år blev jag inbjuden till Formex, tack vare mitt lilla företag. Alltid velat gå, men eftersom det bara är för branschfolk har jag inte kunnat gå tidigare. Hur som helst, det var koppar, ööööverrallt på mässan! Helt underbart! Så, eftersom jag inte är gjord av pengar men proppad av kreativitet så köpte jag mig kopparspray. Så nu har jag en drös med kopparprylar här hemma. Än så länge har de inte fått flytta in, inväntar lite mer höst först.
- Även två slitna brickor och en lampa fick sig en omgång  ;)
Foto: Cecilia Lundin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar