torsdag 1 augusti 2013

Ebbas 1årspresent

Konsoler som blev vita ...
Fix oxh trix ... Diskbänken och diskhon.
Från tråkigt förråd till mysig mini 1:a med kokvrå ;)
Längst in har fröken nu en mer än mysig hörna med madrass och massor av kuddar :)
Listerna låg och skräpade ute i vårt förråd. med lite vitfärg och lite "think-outside-the-box" så blev de tavellister :)
"Kaklet" i det lilla köket är mosaik som jag och min syster plockade på en äng i Spanien då vi var små. Där slängde folk sitt skräp lite där de kände för det. Min kära mormor sparade mosaiken och nu sitter den i min dotters lilla kök :)
Om du gör en spishäll som denna, eller något annat där du vill ha en riiiiiktigt skarp kant, gör då följande: Måla först ett lager av den första färgen på tejpen, låt detta torka, sen på med den, i det här fallet, svarta färgen.Då rinner inte den svarta in under tejpen.. Ja, du har säkert hört det tipset förr, men tåls att sägas igen :)

Först och främst: tråååkiga mig med så lite uppdateringar. Förklaringen är jobb och renovering. Bland annat denna lilla mini 1:a som Ebba fick av oss i 1årspresent. Jobbade livet ur mig! Det tog mer tid och energi än jag trodde, men det var sååå värt det :)
Jag målade inne under trappen två gånger. tapetserade ena väggen med resterna av tapeten från Ebbas rum i Borlänge. Trappstegen "ute i köket" fick en blå tapet och inne i mysrummet blev de röda. Egentligen är det ingen tapet utan helt underbart presentpapper :) Hyllplanen, konsolerna, färgen, kranen, ja allt utom ett par krokar och diskhon (som är en ugnsform från IKEA) låg mest och skräpade här hemma och hos mormor. Listerna som Johan satte in är resterna från vårt sovrum.
- Känns ännu roligare att vi fick ihop det på sånt som fanns hemma faktiskt :) Eller ja en liten sväng ut till mormor blev det ju också ;) Hon hade ju sparat mosaiken och gav oss kranen, ett par brädor och ett par av konsolerna.
Foto: Cecilia Lundin

8 kommentarer :

  1. Du är ju helt fantastisk, Cecilia! :D

    SvaraRadera
  2. Helt underbart, shit vad du är duktig =D

    SvaraRadera
  3. Alltså du är ju sjukt pysslig! Dej skulle man haft som mamma ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack Fislisa ;) Jag kan adoptera dig lite ;)

      Radera
  4. Jag håller med, pyssligare mamma får man leta efter! Så mysigt och fint det blev!

    SvaraRadera