måndag 24 februari 2014

Söndagsmiddag


Igår mumsade vi taco till middag. Varje grönsak, köttfärsen, chipsen till och med kryddorna och salsan var ekologisk, såna middagar känns kanon! Jag gillar förresten alla bilder som dyker upp nu på butiker som helt valt bort "vanliga" bananer och enbart säljer ekologiska! Tummen upp! Men helt ärligt så är ju allt jävligt upp och ned; det borde vara de besprutade grönsakerna och frukterna som ligger packade i plast med varningstexter ... inte tvärt om.
Rätt sjukt att man överhuvudtaget ska behöva göra ett val, vill jag ha giftig, besprutad mat eller ej? Har jag råd? Alla borde få ha råd, ingen borde behöva välja! Tyvärr är det inte dagens sanning. Men jag vill ju verkligen tro att vi är på väg åt rätt håll! En sådan sak som att den ekologiska mjölken är slut ibland kan göra mig rätt glad ;)
- Här har ni en länk till en av de första texterna som fick mig att börja äta ekologiskt :)

Foto: Cecilia Lundin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar