onsdag 12 februari 2014

Tredje dagen med honung i nyllet


I måndags började jag med något nytt: tvätta ansiktet med Ekologisk honung. Jag har provat både den ena och andra ansiktsrengöringen och är alltid torr eller flottig, och ser alltid delvis ut som en prickigkorv i ansiktet. Så jag tänkte att "va fan, det kan inte skada att prova!". Hittills känns det bra, hyn känns mjukare och inte så ansträngd, vi får se om det lugnar mina problemområden i ansiktet också :)
- Till mitt och lillfrökens kvällsbad provade jag dessutom att göra en egen skrubb till kroppen, Ekologisk olivolja och ekologiskt strösocker, inget annat. Känns riktigt härligt faktiskt :) Lillfröken fick så klart ingen skrubb, hon är ju len som en barnrumpa hela hon, fusk! Receptet på skrubben hittade jag hos En Hypokondrikers Vardag, när jag letade info om att tvätta ansiktet med honung :)

Foto: Cecilia Lundin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar