måndag 1 juni 2015

Kvällssol

Elefanterna fick jag efter min älskade Mormor, de är från Thailand dit hon reste en hel del.
Det här marmorskrinet har jag suktat efter sedan jag var liten. Och för några år sedan fick jag det i födelsedagspresent av mormor. Så fint!
Plankan och spiken hittade jag i mormor och morfars skjul.
Fönstret som äntligen pryder vår vägg fick jag av min svärfar. jag har två till. Han är riktigt bra på att spara på saker, och har man tur kanske man får ta del av ett o annat guldkorn!
Det här helt magiska sängbordet hittade jag i ett skjul hos min syster.
Lampan fick jag av mamma, som i sin tur fått den av någon om jag inte missminner mig,

Natten mot Elsas ettårsdag sov vår lilla fröken sin första natt i eget rum. Ebbas rum blev nämligen klart tidigare samma dag, så då kunde lillasyster äääntligen få sitt rum tillbaka. detta betyder alltså att vårt rum nu mera är fritt från spjälsäng och barn, eller ja.. de kommer ju tassande under nätterna, vilket jag kan tycka är lite mysigt. Men att få somna ifred, att titta på nån serie i sängen på kvällen, det är guld värt!
- Hur som helst så fick jag nu äntligen plats att ställa in mitt underbart vackra sängbord jag fyndat i ett skjul hos min syster. I samma veva hängde jag upp ett av de gamla fönster jag fått av min snälla svärfar. Allt går i mina favorittoner och jag känner så mycket lugn i detta rum nu! En lampa jag fått av mina mor fick även den komma på plats!
Foto: Cecilia Lundin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar