lördag 26 december 2015

Två lyckliga små bönor

Julaftonsmorgon
Klädda för julfirande
06.30 stod Ebba vi vår säng och sa med glad, men förvånansvärt tyst stämma: Det är julafton idag! Trots att hon mycket väl visste vad denna dag betyder, så fick vi henne att komma och lägga sig en stund till. 
När vi sen vaknade någon timme senare, så sa jag åt henne att kila in och se om Nissen lämnat något under granen. Ööööverlycklig kom hon springande tillbaka med fyra paket. En varsin t-shirt och två gemensamma paket. I de gemensamma paketen fanns en Maileg kanin, samt en moped med sidovagn till kaninen. 
Ebba rusade så klart in till sovrummet för att hämta de kaniner hon och Elsa fått i tidig julklapp av mormor, men dessa var borta! "De kanske har flyttat?" sa jag och Ebben skrattade. Men så tände jag belysningen i dockskåpet (då lyser det lite genom springorna på dörrarna). Sen sa jag åt Ebba att ta med Elsa och kika vad det var i skåpet ... Det var två skapligt lyckliga ungar som återfann sina kaniner i deras nya hem ;) hihi 
- Jag har alltså inrett Mormors gamla skåp till tjejerna. Möblerna är mestadels renoverade loppisfynd och tapeterna är spillbitar. Fyra av kaninerna fick tjejerna som sagt av min mor i julklapp. Av farmor fick de en vagga, en vagn och en bebiskanin senare på julafton.. Nu har Ebba även upplyst Morfar om att det minsann saknas sängar till kaninerna ;) Tycker det känns himla kul att alla gav små delar av en gemensam julklapp :)
Foto: Cecilia Lundin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar